Jag må bara ha sett en tusendels promille av Kanada, om ens det, och under två ganska korta resor. Ändå har jag fått varma känslor för landet och jag är seriöst galet sugen på att åka tillbaka redan igår och upptäcka mer. Mycket mer. Men jag gillar också den image som byggs kring “varumärket” Kanada. Jag kunde inte låta bli att gå omkring i en del butiker och bara fnissa för mig själv.

Per-Henrik Guerth, som står bakom Per-Design, har en stor kärlek till naturen och det går verkligen igenom på produkterna som basuneras ut i souvenirbutikerna. Det genialiska i att låta en barnboksillustratör, med en stor dos outdoorkärlek och humor, stå för massa profilmaterial behöver inte ens diskuteras.

Den här typen av produkter känns så geniuna på något sätt. Härligt ärliga och äkta. Då spelar det för mig ingen roll att det är massproducerat och att det finns i varenda turistbutik och på varenda plats som kan tänkas lockas besökare från andra delar av världen.

Om jag köpte?

Ja, faktiskt (eftersom det är högst ovanligt att jag köper med mig prylar hem). Redan förra resan faktiskt, då jag kom hem med en liten campingmugg med trycket “Canadian Fast Food”. Den här gången blev det kylskåpsmagneten “Canadian Triathlon”. Ni ser dem båda två här under. 

Genialiskt. Och barnsligt roligt. Helt och hållet min tekopp. 

How maple syrup is really made Canadian take-out-tour Älgar i Kanada Triathlon i Kanada Canadian Fast Food

Humor i Kanada
Det här är eventuellt inte Per-Design, men förbaskat rolig ändå.

One more thing

Jag avslutar med ett ställe som låg mittemot mitt ena frukost- och middagshak (den belgiska våffelbaren Nero, rekommenderas!). Vuxenklubben The Penthouse är förvisso ganska långtifrån Per-Designs gulliga outdoorillustrationer men deras humor är det i alla fall inget fel på.

Och ja, jag kommer ihåg både ICQ och mitt UIN. 4887145. Kommer du ihåg ditt?

Kommer du ihåg ditt ICQ-nummer?

14 KOMMENTARER

SKICKA KOMMENTAR

Lämna en kommentar!
Skriv ditt namn här