Från noll till sex

Äntligen har träningen kommit igång igen. Fotboll måndag, innebandy tisdag, curlingspel på onsdagen, fotboll torsdag, Bydalen och utförsåkning på lördagen och fotbollsträning igår söndag. Från noll och ingenting på tre veckor till sexdagarsaktiviteter. Vecka 3 tänkte jag köra identiskt schema men jag byter curlingen mot ett lättare joggingpass på onsdag. Det är i alla fall siktet just i skrivande stund.

Annars, noterat från helgen:

  • Ölfri januari dumpades i och med Martins invit om whiskey och Bishops. Men en städad kväll, två finöl i skinnfåtöljerna. Man kan ha det sämre, definitivt.
  • Steve Perryman hade tävling på Facebook och lottade ut Erik Nivas signerade bok mot att man tippade rätt förstamålskytt på White Hart Lane. Jag skrev “Ingen målskytt, matchen slutar 0-0.” – och vann.
  • ManU är fortfarande i serieledning, trots två färre spelade matcher än lillebrorsorna i City. Blackpool och ryssarna om jag inte minns helt fel, fyra poäng borde man ju ta där.
  • Årspremiären för skidor blev äntligen av. Jag och Mac stack till Bydalen och njöt av manchesterpistat, -9°C och hårda vindar. Inte världsbäst förutsättningar men en bra kickoff. Nu siktas det på lördag.
  • London i vår? Tja, varför inte?
  • Lätt “re-design” av bloggen. Mer fokus på text, vilket gör att Twitter-posterna nu får lite mer utrymme. Det är ju oftast där det händer.
  • Den hårda vinden hade blåst väck den mesta av snön på Isvägen mellan Sunne och Vällviken. Spännande att se den svarta sjön under den sprickfyllda isen.

Daniel Rydénhttps://www.dryden.se
Storstad eller vildmark. Sverige eller utomlands. Varmt eller kallt. Blött eller torrt. Det spelar ingen som helst roll, för mig är det kontrasterna som gör livet. Med den här bloggen vill jag inspirera till just sådana upplevelser och jag hoppas att ni hittar det ni letar efter.

Mer på samma ämne

3 KOMMENTARER

  1. Först och främst, en väldigt drydiansk reboot. Snyggt. På ditt vis 🙂

    För det andra – med så många löpträningar skulle jag byta ut något pass mot allmänstyrka samt ett styrkepass med mer fokuserad ben- och bålstyrka, för att minimera risken för skador i knän samt förbättre löpsteget.

    Meningen är ju inte att du ska gå från noll till sex och tillbaka till noll.

    Kläm

  2. Tack för tipsen caya! Ska försöka applicera dem på något sätt, det finns ju faktiskt gymfaciliteter på träningsanläggningen där vi kör fotbollen. Kan vara läge att peta in ett pass där någon kväll?

LÄMNA EN KOMMENTAR

Lämna en kommentar.
Skriv ditt namn här.