Air Challenge genom dagar och nätter

Det finns vissa saker jag brukar fördriva tiden med. En bok hör väldigt sällan till det, även om det händer ibland och även om jag kanske önskar att jag borde sätta mig med en oftare. Framförallt nu när jag påbörjat en bra. Men nog om det, det var inte riktigt det jag tänkte tipsa om nu utan något beroendeframkallande som kräver hyfsad simultanförmåga, en iOS-enhet och lite tid över. Och det har vi väl ibland?

Det här är inget nytt spel, Air Challenge (eller Airport Madness Challenge som det heter) har funnits ett tag men innan den nu mera berömda resan var det ett tag sedan jag spelade det. Det påminner lite om klassiska FlightControl vid en första anblick men här handlar det om att både landa och starta plan, plus att lotsa dem rätt när de taxar in och ut från terminalerna. Det går dessutom på tid och tar det för lång tid blir det penningavdrag likväl som det utdelas bonus om allt flyter sömlöst från terminal till take off, eller från landning till terminal.

I själva flygproceduren kan man dessutom snabba upp eller slöa ner upp planen som går in för landning och det gäller att ha stenkoll på hela flygplatsen, framförallt när plan på marken ska korsa start- och landningsbanorna för att taxa till och från terminalerna.

Ännu ett sådant där litet fånigt tidsfördriv som har en förmåga att lägga beslag på en hel del fritid alltså. Natt som dag (vilket det också blir i spelet). Gratis är det också, men som med de flesta andra appar går det att köpa sig ”fri”. Och så är det kanske inget man ska spela på planet med en flygrädd person bredvid sig…

AirChallengeAirChallenge

Daniel Rydénhttps://www.dryden.se
Storstad eller vildmark. Sverige eller utomlands. Varmt eller kallt. Blött eller torrt. Det spelar ingen som helst roll, det är kontrasterna som gör livet. Med den här bloggen vill jag inspirera till just sådana upplevelser. Letar du efter något speciellt, använd sökfunktionen högst upp. Mycket nöje!

Mer på samma ämne

LÄMNA EN KOMMENTAR

Lämna en kommentar.
Skriv ditt namn här.