Här var det mediatränat

Ibland är det fasligt tröttsamt att lyssna på mediatränade och tillrättalagda talespersoner. Det gäller allt från fotbollsspelare, golfare och knypplare till företagsledare, pressansvariga och annat löst folk vars enda uppgift utåt sett är att lägga tillrättalagda floskler i våra öron.

Därför blir det också lite friskt och skojsamt när flosklerna landar fel och mest bara låter… märkliga. Som Tele2 igår, som beslutat sig för att införa ett tak på ett av sina företagsabonnemang. Förklaringen? Ny affärsmodell där kunderna kan köpa till extra trafik och då ge kunderna kostnadskontroll.

Say what? Kostnadskontroll? Japp, tydligen. Jag citerar.

– För att ge våra kunder kostnadskontroll och flexibilitet så har vi har ändrat vår affärsmodell och satt ett tak med en möjlighet att köpa till data när du behöver det, säger Malin Livhage.

Jag får inte ihop det. Inte artikelförfattaren på IDG heller. Inte ens Tele2 själva verkar vilja svara på frågan. Men kostnadskontroll får man tydligen.

Typ.

Daniel Rydénhttps://www.dryden.se
Storstad eller vildmark. Sverige eller utomlands. Varmt eller kallt. Blött eller torrt. Det spelar ingen som helst roll, för mig är det kontrasterna som gör livet. Med den här bloggen vill jag inspirera till just sådana upplevelser och jag hoppas att ni hittar det ni letar efter.

Mer på samma ämne

LÄMNA EN KOMMENTAR

Lämna en kommentar.
Skriv ditt namn här.