På vikingaveckans andra dag

Det kanske inte är den mest optimala uppladdningen så här inför ToughViking. Jag kände ändå att jag var tvungen att testa och handen på hjärtat, vad är det värsta som kan hända? Lite träningsvärk? Det kan jag leva med. Så. Tisdag. Tre pass blev inbokade på gymmet och idag känner jag, och kommer att känna än mer senare, att jag lever, frodas och återställs.

Jag började med HIIT Challenge, lunchpasset och trettio högintensiva minuter där mycket består av kroppen som motstånd. Med andra ord, ganska svårt att fuska med vikterna. Eftersom jag är kungen av eftersvettningar så kom jag lika blöt till jobbet som jag var när jag låg och pustade ut direkt efter. Det var ett tag sedan jag HIIT:ade och det märktes.

Senare på eftermiddagen passade det utmärkt med en timme bodypump följt av en halvtimmes core-övningar. På bodypumpen går det ju att justera nivån hyfsat och jag kände mig ärligt talat lite sliten efter förmiddagens bravader. Jag fyllde inte stången på benböj exempelvis men lika trött blev jag ändå. Core är liksom HIIT ganska svårt att fuska med då det är maximalt nyttjande av kroppen som gäller. Stört jobbigt men precis det jag behöver.

Så. Eftersom träningsvärken brukar dyka upp först efter ett dygn, med andra dygnet som peak, så är det bara att vänta. Den kommer, det är jag helt övertygad om och hur botar man det på bästa sätt? Genom träning. Därför passar det väl då ganska bra med en lunchdejt idag, med backintervaller.

Är det vikingavecka så är det.

Gympass x3

Daniel Rydénhttps://www.dryden.se
Storstad eller vildmark. Sverige eller utomlands. Varmt eller kallt. Blött eller torrt. Det spelar ingen som helst roll, för mig är det kontrasterna som gör livet. Med den här bloggen vill jag inspirera till just sådana upplevelser och jag hoppas att ni hittar det ni letar efter.

Mer på samma ämne

LÄMNA EN KOMMENTAR

Lämna en kommentar.
Skriv ditt namn här.