Mello och Facebook hand i hand

Facebook gick ner i morse. Det var nog få som missade det eftersom det blev en världsangelägen nyhet. Snabbt som fan är folk ute på andra sociala medier (läs: Twitter) och skriver att sajten borde vara nere oftare så att vi får se mer av det “riktiga” Internet, förlöjligar användarskaran som inte kan logga in och tydligt gör klart att de själva minsann har ett liv och inte bryr sig ett skvatt.

Känner ni också igen det?

Jodå. Det är ju faktiskt likadant när Melodifestivalen drar land och rike runt. Ingen kollar och alla skyr det som pesten. Ändå – ja, ändå! – vet folk allt om jippot. Ja, de har till och med den kunskapen om det att de sågar artister högt och lågt och det “utan att ha sett en enda minut”.

Ekvationen går inte riktigt ihop. Varför? Jo, stora delar av Sveriges befolkning tittar faktiskt på Mello. 2012 sågs finalen av 4,11 miljoner tittare*, 2013 låg den på 4,15 miljoner* och 2014 var siffran förvisso nere på 3,3 miljoner* men detta med OS som konkurrent.

Slutsats? De som plötsligt dyker upp på Twitter och skrattar åt Facebooks nedtid gör det för att de själva för stunden inte kan logga in på sajten. Troll.

* Källor: 2012 års tittarsiffror, 2013 års tittarsiffror, 2014 års tittarsiffror

Föregående inläggNördigt fint och galet
Nästa inläggTanke kontra genomförande
Daniel Rydénhttps://www.dryden.se
Storstad eller vildmark. Sverige eller utomlands. Varmt eller kallt. Blött eller torrt. Det spelar ingen som helst roll, för mig är det kontrasterna som gör livet. Med den här bloggen vill jag inspirera till just sådana upplevelser och jag hoppas att ni hittar det ni letar efter.

Mer på samma ämne

LÄMNA EN KOMMENTAR

Lämna en kommentar.
Skriv ditt namn här.