Träningsvärk kan en få ändå

Söndag. Kära nån. Har känt av fredagens träningspass sedan igår. Crossfit när det är som bäst och den här gången är det bland annat trettiofem marklyft á 80kg som satt sina spår, plus lika många pull-ups-liknande chest-to-bar. Ja, som i och för sig blev negativa varianter där jag hoppade upp och sakta sjönk ner (istället för att dra mig upp). För att jag helt enkelt inte orkar göra riktiga chest-to-bar/pull-ups i den utsträckningen. Anyway. Träningsvärk kan en få ändå.

Jobbigt utav bara sjutton var det. Inte så konstigt kanske. Enbart i det momentet lyfte jag ju 2,8 ton (!) plus mig själv, drygt 2,3 ton (!!). Det går ju att räkna så också, vilket man kanske inte tänker på när stången och vikter ska upp från golvet. Då räcker 80kg gott och väl att ha i huvudet.

En skiddag idag och ett löppass med intervaller ikväll är planen, och jobba in ytterligare lite träningsvärk. Ingen skiddag idag och förmodligen inget löppass ikväll, eftersom den där lätta men sega förkylningen inte släppte i veckan som jag trodde. Well. Den lär jag väl ta med mig in i vecka 10, som annars kommer att bli en riktigt spännande vecka. Sportlov och resor för vissa, själv drar jag iväg på nya intressanta äventyr på drygt ett dygn över måndag och tisdag. Det kommer att bli mer om det på bloggen framåt slutet av kommande vecka och helgen men vill du ha direktrapportering så är det Instagram som gäller. Följ mig gärna, @dryden heter jag där.

Hint? Det här. Typ.

Träningsvärk och pre v10

Daniel Rydénhttps://www.dryden.se
Storstad eller vildmark. Sverige eller utomlands. Varmt eller kallt. Blött eller torrt. Det spelar ingen som helst roll, för mig är det kontrasterna som gör livet. Med den här bloggen vill jag inspirera till just sådana upplevelser och jag hoppas att ni hittar det ni letar efter.

Mer på samma ämne

LÄMNA EN KOMMENTAR

Lämna en kommentar.
Skriv ditt namn här.