Vad som egentligen skulle ha gjorts

Jag hade ju lovat. Och det sket sig. Ibland händer det. Nöjd? Jag? Inte så. Vad som har hänt? Well, jag planerade ju att göra ToughViking idag men för några veckor sedan insåg jag att det kanske bara vore korkat att ställa upp, otränad och jävlig. Så jag sålde min startbiljett och satt hemma i soffan istället.

Idag skulle jag ha kutat, där på Djurgår’n i Stockholm.

Återigen visade det sig att det där med sommarträning och disciplin är ett svårare kapitel än en kan tro. Jag har otroligt svårt att få till det. Framförallt efter att jag blev så nöjd med Göteborgsvarvet i våras. Jag struntade i att förlänga medlemskapet på Crossfit eftersom semestertider ändå skulle försvåra träningsintensiteten med massa frånvaro och så löptränade jag nästan inget alls under juni och juli. Att då glida in och göra ToughViking? Nja. Jag hade säkert grejat det men hur roligt hade det varit?

Inte så.

Nya tag. Nästa år och så vidare. För det är ett roligt lopp så jag ska göra det igen. Men då gäller det att få till sommarträningen. Någon som har bra tips på hur en behåller motivation och får till träning även när vardagsrutiner är på glid?

ToughViking - inställt

Daniel Rydénhttps://www.dryden.se
Storstad eller vildmark. Sverige eller utomlands. Varmt eller kallt. Blött eller torrt. Det spelar ingen som helst roll, för mig är det kontrasterna som gör livet. Med den här bloggen vill jag inspirera till just sådana upplevelser och jag hoppas att ni hittar det ni letar efter.

Mer på samma ämne

8 KOMMENTARER

  1. Nja. Min 5 mil i veckan-plan sprack den här veckan och jag har också anmält mig till ett lopp som jag inte kommer att göra Jag har i och för sig en väldigt bra ursäkt: det är för varmt! och så är man bara människa. Skitsamma! Det är bara att springa vidare mot nya mål!

  2. Det är tydligen något med rutiner som ska vara en nyckel till framgång i såna här fall. Men eftersom jag av naturen begåvats med förmågan att glömma bort nya rutiner så snart jag infört dem så kan jag inte meddela om de fungerar (fast jag ska göra ett nytt försök nu i höst – vi får la se då. Kanske kan en gammal katt lära sig?).
    Men, när jag verkligen vill något plus att det kanske ligger lite prestige i det, då får jag blåslampa. Berätta för någon du vill impa på att du ska springa tough viking nästa år så ger det sig 😉 Om du nu vill alltså. Det är ju liksom grundtipset!

    Och som Åsa skriver – det rubbar inga större processer att en ändrar sig. Turligt nog.

    • Det där med att outa mål och sånt har jag testat och det fungerar faktiskt oftast. Jag har helt enkelt pratat för lite i det “offentliga rummet” som ToughViking. Det, och vettig träning, kanske är nyckeln till succé nästa år då. Haha!

      Och ja, det är klart att gamla katter kan lära sig att sitta. Om inte annat så får väl du bli den första och undantaget som bekräftar regeln osv. 😉

  3. Mitt bästa tips för att hålla igång formen, som ändå fanns där i maj, är att anmäla sig till något annat lopp som ligger i närtid, att man måste hålla igång. Jag anmälde mig till Kraftprovet (i Trollhättan mitt i semestern) som går av stapeln i mitten av juli och sen hoppade jag på Blodomloppet i Östersund andra halvan av augusti. Det har funkat för mig, att inte egentligen träna så jag har blivit bättre, men jag har iaf hållit i den form som jag hade svettats ihop till maj.

  4. Ja, jag har försökt med det men det är som att jag är nöjd efter Varvet i Göteborg. Men ja, det är nog så att det får bli med lite kortare intervaller tror jag. Lopp en gång i månaden kanske är bra grej?

LÄMNA EN KOMMENTAR

Lämna en kommentar.
Skriv ditt namn här.