Det papperslösa samhället, del 982

Hej Länsförsäkringar, vi måste prata. Om det papperslösa samhället.

Okej, vi tar det igen. Papperspost. Jag avskyr den för att den i 99,9% av fallen är så onödig. För att det finns så mycket bättre (e-)vägar att lösa det på. Igår var ni inget undantag eftersom ni “måste ställa några frågor”. Jag förstår att ni måste göra det. Vad jag däremot inte förstår är varför ni måste göra det en tredje gång. Via papperspost. När jag redan besvarat samma frågor på er webb. Inloggad på Internetbanken. Två gånger tidigare. Senast för ett par månader sedan.

Berätta gärna, för jag vill verkligen veta. För det här andas inte direkt det papperslösa samhället. Men jag gissar också att det inte är sista gången jag bloggar om det.

Det papperslösa samhället

Uppdatering, 2016-10-19 10:06: Länsförsäkringar har svarat på Twitter:
“Vårt misstag, skulle bara ha gått till de som inte har vår internettjänst eller inte svarat digitalt. Bra att vi fick veta!”

Daniel Rydénhttps://www.dryden.se
Storstad eller vildmark. Sverige eller utomlands. Varmt eller kallt. Blött eller torrt. Det spelar ingen som helst roll, för mig är det kontrasterna som gör livet. Med den här bloggen vill jag inspirera till just sådana upplevelser och jag hoppas att ni hittar det ni letar efter.

Mer på samma ämne

4 KOMMENTARER

  1. Verkar som om de måste se över någon av sina processer och se var det går fel… 😉 Vi har äntligen börjat få vårt lönebesked digitalt på jobbet istället för hem i brevlådan. Kändes verkligen på tiden med tanke på att hela vår affärsidé handlar om att digitalisera fakturor och sånt, hehe.

    I övrigt måste jag säga att Finland verkar bra på det här med e-fakturor. Men det kanske har hunnit hända grejer i Sverige också? Har ju inte bott där på ett tag nu, och ett tag är ju ganska lång tid i online-världen.

    • Rent generellt sett är det bra här i Sverige. Det är nog, av det jag får varje månad, bara DinersClub som fortfarande envisas med att skicka pappersfakturor. I övrigt är det mesta digitalt, till och med myndighetspost från säg Skatteverket landar digitalt idag. Även Länsförsäkringar är bra på det men det är ju med sådana här huvudlösa utskick som det skapas irriterade blogginlägg eftersom det är SÅ onödigt utskick.

    • Lite åt det hållet, pilla. Lär ju inte vara enda kunden som fått det där utskicket. Fast värst är nog Nordea, som inte ens vill stryka viss papperspost. Eh.

LÄMNA EN KOMMENTAR

Lämna en kommentar.
Skriv ditt namn här.