– Alltså… Dryden.
– Ja?
– Alltså… varför gillar du att flyga?
När jag får den frågan så brukar jag ta fram mobilen och visa lite bilder. Typ, sådana här som ni ser här nere. Sedan brukar frågorna upphöra. Framförallt om det är bilder från en flygning som den i lördags. Som dessutom var i en CRJ-900, som jag inte flugit sedan Bergen-Köpenhamn och Köpenhamn-Trondheim för fyra år sedan. Long time, no see. Typ.
Jag gillar flygplansmodellen. Dess långa smäckra kropp med motorerna placerade längst bak påminner en hel del om min gamla favorit MD-80, som SAS fasade ut för några år sedan. Sedan har vi den lagom tajta 2+2-konfigurationen i kabinen och de väldigt sköna sätena, kontra de slitna 737:ornas kyrkbänkar. Ja, det här är en fullgod arvtagare. Extra bonus när den aktuella maskinen bara varit i bruk i drygt ett år.
Med det sagt så tycker jag att vi håller där för idag. Det kommer vlogg om resan inom kort men idag är det måndag och då räcker det gott och väl med lite bilder från det glammiga (eh) livet som flygnörd. Från plats 1A i arvtagaren. Hoppas inte att det dröjer ytterligare fyra år till innan jag får flyga CRJ-900 nästa gång.
Snyggt!
Tack! Det underlättar att ta snygga bilder när det är vyer som de här! 🙂
Den är bra slank och läcker CRJn, även om den inte är fullgod som ersättare för MDn! Är det lika mycket utav en raket i starten så som MD80-serien var/är..? 🙂
Alltså, det var så längesedan jag flög MD80 att jag inte kommer ihåg hur mycket raket den var, men visst var det fint tryck även i CRJ:n! 🙂
Härliga bilder! Och så fint flygväder!
Visst är detta plan en godbit. Tror jag flugit det för länge sedan mellan Arlanda och Trondheim men då var det storm och en milt sagt svajig flygning så jag var mest intresserad ab´v att helskinnad komma ner. Det var en sådan gång då jag önskat at jag haft egen fallskärm med. (Jodå, jag har provat att hoppa…)
Ser fram emot din vlogg. Håller utkik.
Haha, fallskärm är bra grejer men jag slipper helst att använda den på ett vanligt flygplan, Ditte. 😉